Welkom bewonderaars van Vincent van Gogh!

Ik weet niet wanneer mijn liefde voor Vincent is begonnen, zijn trieste levensverhaal en einde spreken natuurlijk aan en vanzelfsprekend zijn kunst. Dat hij uit Brabant komt helpt ook natuurlijk.  Maakt niet uit, het was tijd voor een club voor Vincent, welkom! 

hartje_250_bordeaux…
 

Wie was Vincent van Gogh?


Rembrandt van Rijn mag dan door velen worden gezien als de grootste Nederlandse schilder, maar de totaal andere, uiterst persoonlijke en tegelijkertijd ook tragische nalatenschap van Vincent van Gogh doet minstens zoveel met een mensenleven. Elke pixel van Van Gogh's indringende werk ademt wie hij was: de Franz Schubert onder de schilders, heden ten dag uitermate geliefd en erkend als een genie, maar ondergewaardeerd en veelal ongelukkig in zijn eigen tijd.

Wilma (Marilyn Presley) heeft juist om die redenen een gloednieuwe, nu al prachtige club over Vincent opgericht, Loving Vincent (naar de recente speelfilm), en de club geeft ons aan de hand van indrukwekkende videoclips een beeld van het miskende talent dat Vincent van Gogh was. Hij is anno 2018 een wereldwijd icoon. En omdat dat wel eens anders is geweest, weet ik zeker dat Wilma de club met hart en ziel, voor een mede-Brabander, vorm gaat geven. Loving Vincent, indeed...

Marcel, Het Clubs Dagblad

Krabbé zoekt Van Gogh

In 'Krabbé zoekt…' reist acteur en kunstenaar Jeroen Krabbé naar plaatsen die onlosmakelijk verbonden zijn met een specifieke kunstenaar. In seizoen 1 ging Krabbé op zoek naar Vincent van Gogh. Onderweg ontmoette hij hedendaagse kunstenaars die door Van Gogh geïnspireerd worden. Hij reist naar plekken waar de kunstenaar gewoond en gewerkt heeft en zoekt plaatsen die van grote betekenis zijn geweest voor het leven van de beroemde kunstenaar.

Alle afleveringen

DWDD

CG_keur.png

Statistieken

Marilyn_Presley

Opgericht: 08-07-2018

Eigenaar: Marilyn_Presley

Leden: 2

 

Aanbevelingen : Lees aanbevelingen

3 bezoeken van gasten

Favoriete Clubs

Welkom bij Clubs!

Kijk gerust verder op deze club en doe mee.


Of maak zelf een Clubs account aan: